معنا و کانسپت یک فضای معماری، یک محصول، یک خدمات و یا یک برند از کجا استخراج میشود؟
این رازی است که با شما در میان میگذاریم … نقطه آغازین کانسپت پردازی گاهی یک کهن الگوی مکانی است که این مکان میتواند جغرافیایی و اقلیمی یا معنوی و باطنی و اسطوره ای باشد…. گاهی یک گهن الگوی زمانی است که میتواند تاریخی ، تقویمی و عرفی و یا یک زمان رویایی ، جادویی و اسطوره ای باشد…. گاهی یک کهن الگوی شخصیتی است که میتواند یک شخصیت واقعی ، انسانی یا تاریخی باشد یا یک شخصیت حیوانی گیاهی یا ، اسطوره ای در آسمان شب ….همچنین نقطه آغاز کانسپت پردازی میتواند یک “نماد و سمبول شکلی” باشد ماننده پرنده صلح یا یک یانترا و سمبل انتزاعی…… یک “شرایط، وظعیت یا موقعیت رفتاری” باشد مانند موقعیت رفتاریِ دعوت ، چشن ، آشتی ، تفکر ، که از جدول احساسات استخراج میشود….. و یا یک “معنا و ارزش شخصی در قالب یک کلمه ، اسم ، عبارت یا جمله” که برند مانترا نامیده میشود و میتواند باری اخلاقی فرهنگی قومی و …. برای شما داشته باشد.
دایا داستان یک سرزمین “کهن الگوی مکانی” و یک درخت ” کهن الگوی شخصیتی ” و یک سنگ طلایی ” کهن الگوی سمبولیک است، که سرزمینی از فرصت های طلایی را برای مشتریان مخاطبان و پرسنل خود روایت میکند…
ترکیب این عناصر در کنار هم نام ، شکل هندسی لوگو ، ساختار فضای معماری ، پوشش و لباس پرسنل و شعار برند را سامان داد و دایا را سرزمین فرصت های طلایی خاور زمین کرد…